kotterkop MK2

In deze categorie kan iedereen die naar materialen of gereedschap op zoek is een berichtje plaatsen. Ook wanneer iemand iets heeft aan te bieden kan een bericht geplaatst worden. Het geldt voornamelijk voor mensen die zich bezighouden met het bouwen van doedelzakken, blokfluiten, hobo's of draailier. U kunt onder een schuilnaam of als gast deze berichten plaatsen, zoals u zelf wilt. Maar uiteraard wilt u tot resultaat komen, moet b.v. wel een e-mailadres achtergelaten worden. Niet voor commerciele doeleinden. Deze worden verwijdert.
Plaats reactie
Gast

kotterkop MK2

Bericht door Gast » wo jun 01, 2005 9:12 am

Wie heeft nog een goede kotterkop MK2 morceconus, waarmee niet veel meer wordt gedaan.
Welke geschikt voor gebruik in de losse kop van de draaibank.
Ik wil hem eventueel kopen.

hofwol@hetnet.nl

Bericht door hofwol@hetnet.nl » vr feb 17, 2006 8:06 pm

ik heb nog een kotterkop met mk2

Gast

kotterkop mc 2

Bericht door Gast » wo mar 01, 2006 1:54 pm

Inmiddels heb ik al een kotterkop via marktplaats kunnen kopen.
Mogelijk dat iemand anders belangstelling voor uw aanbod heeft.

Gast

Bericht door Gast » do mei 11, 2006 2:37 pm

wat is een kotterkop juist?

Gast

Bericht door Gast » vr mei 12, 2006 12:40 pm

Een kotterkop is een op een boorkop gelijkend gereedschap.
Met dit verschil dat je er beiteltjes in kan klemmen. De kotterkop kan net als een boorkop geplaatst worden in de losse kop van de draaibank.
Eigenlijk zijn kotterkoppen bedoeld voor metaalbewerkingen.
Maar doordat je bijvoobeeld een center in de kottterkop kan plaatsen en deze uit het midden zet ten opzichte van het center dat in de klauwplaat van de draaibank zit, kun je schuin ofwel conisch draaien.
Voor het maken van ruimers voor onder andere blokfluiten, hobo'of doedelzak pijpen kun je dus gebruik maken van een kotterkop op je metaaldraaibank.

Plaats reactie